"BAREVNÝ TÝDEN / FAREBNÝ TÝŽDEŇ" v PPSOP.cz!
27.9. - 2.10. 2020
Den třetí: ŽLUTÁ!
Žlutá je veselá, plná života a – člověče – jak ta je světlá. Je to barva, která je z barevného světa nejvíce vidět a není žádným překvapením, že je to vlnová délka, kterou všichni uvidíme jako první. Žlutá je přibližně dva a půl krát světlejší než červená. Na druhou stranu žlutá není tak hustá jako červená a výsledkem je, že červenou vnímáme jako o něco k nám bližší než žlutou.
Z kulturního hlediska se žluté v USA a v západních kulturách velmi nedaří, ale v Číně je žlutá mnohými považována za nejkrásnější a nejprestižnější barvu. Pokud jste někdy navštívili Hong Kong nebo jihovýchodní Asii, tak jste se všimli, jak výrazně žlutá vstupuje do běžného života.
Žlutou barvu pleti zcela jistě nespojujeme s pojmy jako energický nebo heroický, je to spíše příznak žloutenky, stejně jako žluté zuby znamenají buď špatnou hygienu nebo kuřáka. V námořnictví označovala žlutá vlajka loď s nebezpečnou nákazou, žlutá zimnice je nebezpečné onemocnění zejména v některých oblastech Afriky.
Byli jste někdy v New Yorku? Pokud ano, tak jste určitě viděli to množství žlutých taxíků. A proč jsou tedy taxíky žluté a ne oranžové nebo červené či modré? Zdá se, že za to můžeme vděčit ženě, paní Albert Rockwell. V roce 1907, společnost jejího manžela "New Departure Manufacturing" sestrojila něco, co bylo v dané době považované za skutečně luxusní taxi, a za několik let byly tyto taxíky k vidění po celém New Yorku i s jejich převratným motorem s výkonem 15 koní. No a říká se, že to byla právě ona, která navrhla, aby byla auta natřena na žluto...
Pokud je žlutá vaše oblíbená barva, tak dokážete opravdu dobře schovat své emoce za masku nadšené až zaslepené osoby. Bezpochyby je zábavné být ve vaší společnosti, jste však také velmi impulzivní - umíte se rychle rozhodnout, často ale bez domýšlení důsledků. Neumíte se zbavit svého perfekcionalismu, ale naštěstí nevyžadujete stejnou preciznost i od druhých - pokud to není pro vás osoba velmi blízká. Máte neobvyklou schopnost vydělat peníze, hodně peněz, ale umíte je i rychle utratit Jste velmi vizuálně kreativní, ale kreativita se slovem je často ještě silnější. Dokážete snadno napsat chytlavý reklamní slogan nebo úvodník do novin, či článek do časopisu, ale na psaní románů vám chybí disciplína.
Doplňkovou (komplementární) barvou ke žluté je fialová.
- Bryan Peterson, z kurzu Naučte se používat barvu kreativně.
Ještě mnohem víc o barvách (nejen žluté) a o tom jak pracovat s barvou, kompozicí a expozicí, aby vaše snímky zářily barvami v našem ONLINE fotokurzu:
začínáme v pátek 2.10.!
#ppsopcz #fotokurzyonline #barvakreativne #barevnytyden #barevnytydenppsop #colorweek #farebnytyzden #farebnytyzdenppsop #tydenplnybarev #tyzdenplnyfarieb
(c) Scott Stulberg, Bryan Peterson, Patrik Banas, Monika Banas |
Žádné komentáře:
Okomentovat
Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.